• hr_5dana_naslovna

    Radimo 5 dana u tjednu!

    "Manje stresa, više slobodnog vremena!
    Sve kolegice i kolege iz poslovnice su zadovoljni preraspodjelom radnog vremena..."

    Iskustva naših zaposlenika

Uvođenje 5-dnevnog radnog tjedna u poslovnice rezultat je reorganizacije radnog vremena, pri čemu je fond radnih sati zaposlenika ostao isti ali im je preraspodjelom radnog vremena omogućen jedan dodatni slobodan dan u tjednu. Radeći pet umjesto dosadašnjih šest dana u tjednu zaposlenici su dobili mogućnost fleksibilnijeg planiranja slobodnog vremena – od planiranja vremena za obitelj i prijatelje preko slobodnih aktivnosti do vremena za odmor. 

 „Uzmemo li u obzir da je Kaufland Hrvatska k.d. jedan od malobrojnih poslodavaca u sektoru trgovine koji je svim svojim zaposlenicima omogućio petodnevni radni tjedan, moram istaknuti da sam izrazito zadovoljan što na ovaj način pomičemo granice i, vjerujem, pozitivno utječemo na percepciju trgovine kao industrije. Trgovina je jedna od najmnogoljudnijih djelatnosti u Republici Hrvatskoj i naravno da je važno da ljudi koji rade u poslovnicama imaju više vremena za svoje obitelji i organiziranje slobodnog vremena,“ naglasio je gospodin Andreas Wendy, generalni direktor Kaufland Hrvatska k.d. 

Preraspodjela radnog vremena u svih 36 poslovnica diljem Hrvatske predstavljala je organizacijski izazov voditeljima poslovnica. „Nakon što smo uveli 5-dnevni radni tjedan za sve zaposlenike u poslovnici, najveći izazov nam predstavlja osigurati dovoljan broj zaposlenika na svakom odjelu tijekom čitavog radnog dana. Ponekad nam je to, obzirom na broj zaposlenih u poslovnici, jednostavno nemoguće. U tom slučaju pazimo da su početak i kraj radnog vremena poslovnice adekvatno popunjeni, dok sredinom dana imamo manje ljudi na pojedinim odjelima. U takvim situacijama uskaču kolege s drugih odjela te uslužuju kupce i odgovaraju na njihove upite. Mi smo uigran tim i kupci ni na koji način ne osjete manjak ljudi na pojedinim odjelima“, rekla je voditeljica poslovnice Studentski Grad, gospođa Slavica Šipura. 

Zaposlenici u poslovnicama su pozitivno reagirali na odluku poslodavca kojom su dobili jedan dan u tjednu više za odmor, a pozitivno se odrazila i na atmosferu u poslovnicama.

„Puno sam zadovoljniji sada kada radim 5 umjesto dosadašnjih 6 dana u tjednu. Nije mi problem ostale dane raditi sat vremena dulje, kada znam da ću imati još jedan slobodan dan. Provodim više vremena u šetnjama sa obitelji, a i druženja s prijateljima češće „dolaze na red“. Također mogu lakše organizirati obaveze koje imam na održavanju obiteljskog vinograda – treba pokositi travu, obrezati vinovu lozu, brinuti se za čokote. Ne samo ja, svi su zapravo zadovoljni ovom promjenom u mom radnom vremenu: osim obitelji, tu su i članovi mog nogometnog kluba za koji igram u županijskoj ligi i za koji sada mogu zaigrati puno češće nego prije,“ kaže gospodin Alen Žitković, zaposlenik Kauflanda u Virovitici. 

Zadovoljstvo zaposlenika preraspodjelom radnog vremena nije ostalo nezamijećeno od strane rukovodećih kadrova, pa gospođa Šipura dodaje: „Organizacijski se želimo još dodatno uigrati što se tiče rasporeda slobodnih dana za svakog pojedinog zaposlenika, kako bismo s jedne strane osigurali maksimalno moguću popunjenost poslovnice, ali s druge strane omogućili svakom zaposleniku da dobije priliku u određenim razmacima iskoristiti oba slobodna dana vikendom ili kada to zatraži iz obiteljskih ili drugih osobnih razloga.“ 

Nove generacije zaposlenika koje tek dolaze na tržište sve više cijene ravnotežu poslovnog i privatnog života (tzv. Work-Life-Balance). „Jedno od prvih pitanja koje kandidati postavljaju na razgovoru za zaposlenje je o trajanju i rasporedu radnog vremena. Stoga vjerujemo da će informacija da se u svim našim poslovnicama radi 5 dana u tjednu pozitivno odjeknuti među tražiteljima posla te ih dodatno motivirati da se javljaju na naše oglase za posao,“ izjavio je gospodin Wendy.